دکتر باتری، فروش باتری ماشین در محل، پرداخت در محل.

 راهنما خرید باتری ماشین

بازدید: 625 بازدید

روزی که ماشینتان استارت نخورد و روشن نشود بهترین زمان برای خرید باتری ماشین جدید است. طبق تحقیقات متخصصان باتری ماشین  ، دقیقا اکثریت صاحبان ماشین همین کار را انجام می دهند.

احتمالا برای تعویض باتری ماشینتان در طول مدت زمانی که ماشین دارید یک یا دو بار اقدام کرده اید چرا که عمر باتری ماشینتان زیاد شده و بنا به دلایلی هم چون گرما و شارژ و دشارژ شدن مداوم باتری ماشین و … دچار فرسودگی می شود.

گیر کردن  با باتری ماشین خراب و یا باتری که خوابیده باشد واقعا عذاب آور است علی الخصوص که کابل جامپ استارتر به همراه نداشته باشید و یا از امداد خودروی جاده نتوانید کمک بگیرید.

مراقبت از باتری ماشین باعث می شود که شما مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید هم چنین اگر مراقب شرایط و عمر باتری ماشینتان باشید  قبل از آنکه در شرایط سخت بدون باتری  بمانید ، می توانید هشدارهای خرید باتری ماشین جدید را برای تعویض آن  متوجه شوید .

در اینجا به  نکاتی که بتوانید بهترین باتری ماشین را خریداری کنید اشاره شده است:

بهترین باتری ماشین را برای ماشینتان خریداری کنید

 با مشورت با بهترین متخصصان باتری ماشین به ارزیابی و مقایسه جدیدترین باتری های ماشین که شارژ باتری ماشینتان را برای مدت طولانی کامل نگه دارد، پرداخته ایم.

 

زیر کاپوت ماشینتان را چک کنید

پیشگیری کنید

هنگام نزدیک شدن به زمان تعویض باتری ماشینتان ، مراقب باشید و یک جایگزین مناسب ، با توجه به شرایط شخصی خود  با برنامه ریزی صحیح در نظر داشته باشید .

 

تست سالیانه باتری ماشین

باید بررسی های جزئی در نگهداری روزمره باتری ماشین توسط راننده انجام شود ، اما بررسی باتری قبل از سفر طولانی در جاده نیز بسیار مهم است.

 

طبق گفته نشریات معتبر ایالت متحده آمریکا ، طول عمر باتری های خودرو به طور معمول از سه تا پنج سال می باشد ، یعنی عمر مفید باتری ماشین حدود 41 الی 58 ماه می باشد.

با وجود اینکه تقریباً همه باتری های ماشین امروزه “بدون نیاز به تعمیر و نگهداری” هستند ، توصیه می کنیم اگر در آب و هوای گرم فعالیت می کنید 2 بار در سال ، و اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید ، یک بار در هر سال توسط یک مکانیک باتری ماشینتان را معاینه کنید. با این کار توانایی ذخیره ولتاژ در هنگام استفاده را آزمایش می کنید و نتایج تست باتری ماشینتان شما را از زمان خرید باتری ماشین جدید آگاه می کند.

 

مدت زمان استفاده از باتری ماشین  و سن آن نیز نشانه خوبی است که زمان جایگزینی باتری جدید را متوجه شوید. تاریخ تولید باتری ماشین را می توان در استیکر قرار داده شده در قسمت بالای یا جانبی باتری ملاحظه کرد. مثلا باتری ماشین تولید شده در ایالات متحده آمریکا در تاریخ اکتبر 2018 دارای کد عددی 10-8 یا کد الفبایی K-8 خواهد بود. “A” مربوط به ماه ژانویه است ، “ب” برای فوریه است و غیره (حرف “I” رد می شود).

 

باتری ماشین باید متناسب با نوع ماشین شما و نیازهای رانندگیتان باشد

باتری های اتومبیل در اندازه های بسیارمتنوعی عرضه می شوند. در میان مواردی که ما آزمایش کردیم ،  برترین عرضه کننده ها سال به سال ، اندازه های متنوع عرضه می‌کنند و تفاوت قابل توجهی بینشان وجود دارد . این تفاوت در انواع باتری های ماشین پیروی از توصیه های ساده را غیرممکن می کند. همچنین نباید تصور کنید که خرید همان مدل باتری ماشینی که جایگزین می کنید نتایج مشابهی خواهد داد.

از مناسب بودن اندازه و محل ترمینال (یا نوع) باتری ماشین مورد نظر ، متناسب با وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید . قبل از خرید باتری ماشین کاتالوگ  ماشین یا راهنمای باتری مناسب خودرو ها در فروشگاه را بررسی کنید.

خواندن  ۷ نکته برای افزایش عمر باتری ماشین

در بعضی موارد ، دارندگان می توانند باتری AGM را با یک باتری معمولی جایگزین کنند تا باتری  در آب و هوای گرم  بهتر عمل کند ، اما بهتر است ابتدا با یک مکانیک ماشین  مشورت کنید. بسیاری از اتومبیلها برای پشتیبانی بهتر قطعات الکترونیکی شان در صورتی که نوع باتری را عوض کنید مثلاً از باتری نوع AGM استفاده کنید نیازمند انجام یک سری تنظیمات الکتریکی خاص برای پشتیبانی باتری از قطعات الکتریکی ماشین هستند .

 

از جدید بودن باتری ماشین مطمئن شوید

باتری های ماشین حتی زمانی که در قفسه فروشگاه هستند و از آن‌ها استفاده نمیشود ، توان خود را از دست می دهند. برای عملکرد بهینه  باتری ماشین، موردی را خریداری کنید کهتاریخ تولبد آن کمتر از 6 ماه باشد. سه ماهه باشد  بهتر است. اکثر آنها کد حمل و نقل را در  پرونده دارند. برخی از آنها از نام برای ماه استفاده می کنند (“A” برای ژانویه) و یک شماره برای سال (“8” برای سال 2018)؛ سایر باتری های ماشین از تاریخ عددی استفاده می کنند.

 

باتری  ماشین قدیمی خود را احیا کنید

سرب و اسید  باتری به راحتی قابل بازیافت است و بیشتر خرده فروشان باتری قدیمی را میخرند. هنگام خرید باتری جدید اگر باتری قدیمی تان را هم به فروشنده بدهید ، مبلغ قابل توجهی فروشنده از باتری جدید کم خواهد کرد .

 

ضمانت نامه های باتری های ماشین را مقایسه کنید

اینکه باتری با طولانی ترین مدت زمان تعویض رایگان را بتوانید انتخاب کنید، حایز اهمیت است. ضمانت باتری ماشین به دو صورت می باشد : مدت زمان تعویض رایگان و مدت زمان کاهش یافته – که  بازپرداخت جزئی است. به عنوان مثال یک کد 24/84 ، یک دوره تعویض رایگان 24 ماه و ضمانت قیمت 84 ماه را نشان می دهد. اما مبلغی که بازپرداخت می شود معمولاً پس از گذشت زمان دوره ، خیلی کاهش می یابد.

توجه داشته باشید که نشانه های بی توجهی خریدار باتری ماشین – از جمله سطح پایین آب و نصب نادرست – می تواند ضمانت نامه را باطل کند. هم چنین کارهایی که در استفاده باتری ماشین توصیه نمی شود ، اما می توانید در کارهای سنگینی همچون استفاده از سیستم صوتی خودرو به مدت طولانی  و استفاده دریایی از خودرو داشته باشید.

 

با انواع باتری های ماشین آشنا شوید

باتری های اتومبیل در دو نوع اصلی عرضه می شوند: مدل قدیمی تر بدون تعمیر و نگهداری و مدل پیشرفته ‌تر(AGM).

اسید سرب (منظم)

رانندگان باید باتری های ماشین را به طور دوره ای در محلول الکترولیت ، مایع داخل منبع انرژی باتری پر کنند. باتری های ماشین مدرن بدون تعمیر و نگهداری ، آب بسیار کمتری نسبت به نمونه های “واحد سیال” قدیمی تر مصرف می کنند. باتری های کم مصرف ، مایعات خود را برای ماندگاری باتری حفظ می کنند و درپوش های این مدل باتری با این روند قرار نیست از بین برود. هنوز برخی از باتری های ماشین که می با نشت و پکیدن آب از بین برود ، وجود دارد. اگر این مدل باتری های ماشین به طور مناسب نگهداری شود ، در آب و هوای گرم دوام بیشتری داشته باشند.

باتری سرب اسید به طور کلی هزینه قابل توجه کمتری از باتری AGM دارد. اما قادر به نگه داری شارژ باتری ماشین برای مدت طولانی نمی باشد و در برابر تخلیه شارژ باتری توان کمتری دارد.

 

باتر های ماشین AGM

AGM ها برای مقابله با  چرخه های تخلیه و دشارژ و شارژهای مکرر ، در برابر باتری های استاندارد  قدیمی تر تولید شده اند. AGMها در اکثر اتومبیل به تجهیزات استاندارد تبدیل خواهند شد زیرا ویژگی های مدرن  موجود در ماشین های مدرن مانند سیستم های توقف مصرف سوخت ، انرژی ایمنی الکترونیکی و ویژگی های مناسب و پریز برق برای لوازم الکترونیکی همراه … باعث افزایش مصرف انرژی می شوند.

خواندن  ۸ مشکل رایج که در باتری ماشین ممکن است با آن مواجه شوید

از نظر رتبه بندی باتری های ماشین  ،  AGM ها 40 تا 100 درصد بیشتر از باتری های معمولی رتبه دارند . اگر بعضی اوقات از وسیله نقلیه خود برای مدت طولانی استفاده نمی کنید ، یک مورد  از باتری های aGM را برای خرید در نظر داشته باشیددحتی اگربرای مدتی از ماشین خود استفاده نکنید و باتری شارژ خود را از دست بدهد. باتری AGM در برابر تخلیه شارژ توان بیشتری دارد و در صورت تخلیه به طور تصادفی  ، احتمال ریکاوری کامل آن زیاد است.

باتری مناسب ماشینتان را خریداری کنید

باتری های ماشین در اندازه های مختلفی عرضه و به بازار ارائه می شوند. انتخاب صحیح برای اطمینان از مناسب بودن و تأمین انرژی کافی ماشین بسیار مهم است. اگر ترمینال های باتری در جای اشتباه در ماشینتان قرار داشته باشند ، کابل های ماشینتان ممکن است طول کافی نداشته باشند یا ممکن است به طور ایمن جای نگیرند. دفترچه راهنما ماشین یا  فروشگاه باتری  را با دقت بررسی کنید. بسیاری از خرده فروشان ، باتری را به صورت رایگان نصب می کنند.

باتری با اندازه 24 / 24(ترمینال بالا): متناسب با بسیاری از وسایل نقلیه Acura ، هوندا ، Infiniti ، لکسوس ، نیسان و تویوتا است.

باتری با اندازه 34/78 (ترمینال دوگانه): متناسب با بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ کرایسلر و بسیاری از وانت های 1996 تا 2000 GM ، SUV و سدان های متوسط ​​و بزرگ است.

باتری با اندازه 35 (ترمینال بالا): متناسب با بیشتر پلاک های ژاپنی ، از جمله بسیاری از وسایل نقلیه اخیر هوندا و بیشتر خودروهای نیسان ، سوبارو و تویوتا.

باتری با اندازه 47 (H5)(ترمینال بالا): متناسب با بسیاری از مدل های بیوک ، شورولت ، فیات و فولکس واگن است.

باتری با اندازه 48 (H6) (ترمینال بالا): متناسب با بسیاری از وسایل نقلیه اروپایی و آمریکایی از آئودی ، BMW ، بیوک ، کادیلاک ، شورولت ، GMC ، جیپ ، مرسدس بنز ، مینی ، فولکس واگن و ولوو.

باتری با اندازه 49 (H8) (ترمینال بالا): متناسب با بسیاری از وسایل نقلیه اروپایی و آسیایی از آئودی ، BMW ، هیوندای و مرسدس بنز است.

باتری با اندازه 51R (ترمینال بالا): متناسب با بسیاری از وسایل نقلیه ژاپنی از هوندا ، مزدا و نیسان است.

باتری با اندازه 65 (ترمینال بالا): متناسب با اتومبیل های بزرگ ، کامیون ها و وسایل نقلیه ورزشی از فورد یا مرکوری است.

باتری با اندازه 75 (ترمینال جانبی): متناسب با برخی از اتومبیل های متوسط ​​و جمع و جور جنرال موتورز و چند وسیله نقلیه کرایسلر است.

 

چگونه باتری ماشینم را تست کنم

CR باتری های خودرو را به سه روش ارزیابی می کند:

 

آمپرهای خنک کننده سرد (CCA)  معیار اندازه گیری میزان عملکرد باتری هنگام استارت موتور در هنگام هوای سرد است. ما از یک فریزر برای شبیه سازی شرایط زمستان ، خنک شدن باتری ها تا 0 درجه  فارنهایت و درجه بندی باتری ها بر اساس عملکرد آنها استفاده می کنیم. متخصصان مربوطه که در آزمایش های تست باتری حضور دارند بر این باورند که آزمایش CCA ما بر اساس ولتاژهای شارژ  و جریان واقعی تر از تست های تولید کنندگان است ، و نتایج ما ،قدرت نسبی هر باتری ، صرف نظر از ادعاهای سازنده را نشان می دهد.

ظرفیت ذخیره سازی نشان می دهد که اگر سیستم شارژ altern جایگزین ، استاتور و روتور از کار بیفتد باتری چه مدت می تواند ماشین را روشن نگه دارد. این  تست همچنین معیاری است که تا چه مدت می توانید چراغهای جلو را به طور تصادفی(اگر فراموش کردید چراغ های ماشین را خاموش کنید )  روشن نگه دارید و هم چنان ماشین را بدون نیاز به استارت با جامپ روشن کنید. مهندسان ما  ظرفیت ذخیره سازی باتری ماشین را اندازه گیری می کنند ، با آزمایش نشان می دهند که  چقدر طول می کشد تا یک باتری ماشینی که کامل شارژ داشته باشد ، کاملاً تخلیه شود. در این مرحله از آزمایش باتری، ماشین قادر به استارت بدون جامپ نخواهد بود. ما به طور متوسط 1 ساعت و نیم در نظر می گیریم. مدل های باتری ماشین با امتیاز بالاتر می توانند پس از گذشت 2 ساعت هم توان باتری را به خوبی تامین کنند.

خواندن  نحوه جایگزینی باتری خودرو

عمر باتری ماشین با تخلیه و شارژ مکرر، حدود 3000 بار در دمای تست در حدود 167 درجه فارنهایت به مدت 15 هفته یا تا زمانی که کارایی به سطوح غیرقابل قبول برسد تعیین می شود. شرایطی دیگر نیز که باتری ماشینتان با آن روبرو است در گرمای تابستان است که انرا شبیه سازی می کنند . سخت ترین زمان سال برای باتری ها ی ماشین شما ، به دلیل گرمای هوا  است. درجه حرارت بالا مکرر در باتری بسیار سخت است ، باعث افزایش خوردگی صفحات و تبخیر سریعتر الکترولیت مورد نیاز جریان می شود. عمر طولانی و دوام باتری ماشین ،  به خصوص اگر سفرهای کوتاه زیادی می روید که در این رفت و آمدهاه زمان زیادی برای شارژ مجدد نمی پردازید بسیار مهم است. هرچه نمره باتری ماشین بالاتر باشد ، باتری قابل اطمینان تر خواهد بود.

ویژگی ها و لوازم جانبی باتری ماشین

به شما کمک می کند بیشترین استفاده را از باتری خود داشته باشید و آن را برای مدت طولانی در بالاترین درجه کاری نگه دارید.

دسته یا حلقه

یک دسته یا حلقه پلاستیکی باعث آسانتر شدن حمل باتری ها می شود که وزن آن بین 25 تا 60 پوند است. از جمله نکات حایز اهمیت آن این است که به پایین آمدن باتری روی سینی در محفظه های محکم موتور بسته شده کمک می کند.

شارژر Float / Trickle

اگر وسیله نقلیه شما برای مدت زمان طولانی کار و حرکت نکند ، برای شارژ نگه داشتن یک شارژر شناور در نظر داشته باشید. همچنین  این نوع شارژزهای باتری ماشین به عنوان شارژرهای نگهدارنده ، ذخیره یا نگهدارنده شناخته می شوند ، این موارد در هنگام استفاده طولانی مدت از باتری شما استفاده نمی شود ، از تخلیه بیش از حد جلوگیری می کند. بیشتر آنها دارای مدار داخلی برای جلوگیری از شارژ زیاد هستند ، اگرچه برخی از مدل ها با شارژ بیش از حد به یک باتری آسیب نمی رسانند. حتی اگر یک شارژر شناور به طور خودکار باتری را کنترل و شارژ کند ، باز هم خالی از لطف نیست که ه طور دوره ای نگاهی  به باتری ماشینتان بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز هنوز در حالت خوبی است.

جامپ استارترها

جامپ استارتر باتری قابل حمل به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به باتری به باتری کردن ، با جامپ به راحتی استارت بزنید. مدل های جدید و کوچکتر جامپ استارتر باعث می شود که جامپ استارتر را به جعبه اضطراری خودرو اضافه نمایید.

برندهای باتری اتومبیل

بیشتر باتری های اتومبیل پس از فروش در ایالات متحده آمریکا توسط سه شرکت ساخته می شوند که آنها را برای خرده فروشان می سازند: Johnson Controls که بیش از نیمی از بازار باتری ماشین را تأمین می کند. Exide; and East Penn. این باتری ها تحت نام های مختلف فروخته می شوند و با مشخصات خرده فروشان ساخته می شوند ، بنابراین عملکرد آنها می تواند متفاوت باشد. بیشتر فروشگاه ها یک باتری را بر اساس نیازهای اتومبیل  آزمایش ، نصب و مطابقت می دهند. در اینجا مارک های اصلی باتریب ماشین در آمریکا آمده است.

 

AC Delco

 AutoCraft

Bosch

 DieHard

Duracell

Duralast

 EverStart

 Interstate

 NAPA

Optima

Super Start

دسته‌بندی دانستنیهای باتری ماشین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
Call Now Button