دکتر باتری، فروش باتری ماشین در محل، پرداخت در محل.

انواع باتریهای ماشین

بازدید: 1,942 بازدید

انواع باتریهای ماشین براساس میزان نیاز به تعمیر سرویس و نگهداری به سه دسته تقسیم میشوند

باتری های  قابل تعمیر و سرویس ، باتری های با هزینه نگهداری پایین و نیازمند سرویس و نگهداری ( باتری سرب اسیدی ) و باتری های  بدون نیاز به سرویس و تعمیر ( باتری اتمی )

 

بهترین نوع باتری های خودرو چه باتری هایی هستند؟

در هنگام انتخاب باتری ماشین، بسیاری از صاحبان خودرو نمی توانند تصمیم بگیرند که کدام نوع باتری را انتخاب کنند. آیا  انتخاب  باتری ای که نیاز به  مراقبت و نگهداری دارد  بهتر است،  یا باتری که نیازی به سرویس نداشته باشد؟ تفاوت بین این باتری ها چیست؟ بیایید در مورد این نوع باتری ها و همچنین تفاوت های آنها صحبت کنیم تا بهترین گزینه در انتخاب باتری در اختیار ما باشد.

 

تفاوت این سه نوع باتری ماشین چیست؟

با توجه به نحوه نامگذاری این باتری ها، واضح است که برخی باتری ها نیاز به تعمیر و نگهداری داشته و برخی دیگر  نیازی به سرویس ندارند.

 

باتری های  قابل سرویس

در مورد باتری هایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، باید اشاره کرد که تقریبا چنین باتری هایی توسط صاحب خودرو  خریداری نمی شود. صفحات شیشه ای  این باتری ها را می توان تعویض کرد، اما  نکته این است که اکثر صاحبان خودرو ترجیح می دهند در هنگام خرابی باتری،  به جای تعویض صفحات ، باتری جدیدی برای خودروی خود خریداری کنند و در صورتی که باتری گارانتی داشته باشد می توانند به صورت رایگان باتری دیگری جایگزین کنند.

به همین دلیل است که باتری های قابل سرویس، امروزه محبوب نیستند.

باتری ماشینی با هزینه نگهداری پایین ( باتری سرب اسیدی )

این نوع باتری ها، باتری هایی هستند که صاحب خودرو می تواند آن را شارژ کرده و چگالی الکترولیت و میزان الکترولیت را بررسی کند. در صورت لزوم ، صاحب خودرو یا متخصص باتری سازی، باتری خودرو را در مرکز خدماتی بررسی کرده و می تواند به باتری، آب مقطر یا الکترولیت  اضافه کند. با این حال، اجسام داخل این باتری را نمی توان جایگزین کرد.

خواندن   تکنولوژی PUREFLOW

 

باتری های  بدون نیاز به سرویس ( باتری اتمی )

باتری های بدون نیاز به سرویس و  نگهداری، باتری هایی هستند که نیازی به نگهداری اضافی ندارند.

به این نوع باتریها اصطلاحا باتری اتمی میگویند . با توجه به این واقعیت که مانند باتری های دیگر خرابی ندارند، توصیه می شود که باتریهای اتمی را باز نکنید.

 

مزایای استفاده از باتری های  بدون  نیاز به سرویس و تعمیر ( باتری اتمی )

اولین و بزرگترین مزیت این باتری ها این است که  نیازی به بررسی آن ها  نیست. همه کاری که باید انجام دهید این است که از  باتری خود استفاده کنید.

مزیت دوم این است که عمر مفید باتری اتمی طولانی تر از عمر  باتری های اسیدی است که نیاز به سرویس دارند. به این دلیل  است که باتری اتمی غیر قابل تخلیه است و  در نتیجه، آب از آن خارج نمی شود.

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد تفاوت بین باتری اتمی و باتری اسیدی قابل شارژ  این است که زمانی که چند روز  از خودرو استفاده نشود، به مدت طولانی  شارژ نگه می دارند. طبق آمارها مشخص شده است که، باتری های بدون نیاز به سرویس و شارژ  در عرض یک ماه  تنها 2٪ شارژ  از دست می دهند، در حالی که باتری های دیگر، در صورت عدم  استفاده، شارژ خود را از دست می دهند. به همین دلیل صاحب خودرویی که از باتری بدون نیاز به سرویس ( باتری اتمی ) استفاده می کند،  می تواند مدت زمان بیشتری از آن استفاده کند.

از آنجا که ممنوعیتی در  باز کردن باتری های بدون نیاز به  تعمیر و سرویس ( باتری اتمی ) نیست، شما همیشه می توانید باتری اتمی خود را  در صورت لزوم، برای تعمیر به خدمات باتری سازی ببرید. در صورت وجود گارانتی، این کار به  صورت رایگان انجام می شود. اگر باتری شما مشکل جدی داشته باشد می توانید به سادگی باتری خود را به فروشگاهی که آن را خریداری کرده اید برده و  باتری جدیدی (همان مدل) به صورت رایگان دریافت کنید.در صورت شکسته شدن باتری، در مراکز خدماتی اگر امکان تعمیر باتری باشد انجام میدهند .

 معایب استفاده از باتری های  بدون نیاز به تعمیر و سرویس (باتری اتمی)

باتری های بدون نیاز به تعمیر ( باتری اتمی ) ، نسبت به باتری های دیگر (باتری اسیدی )  قیمت بالاتری دارند.

خواندن   ۵ باتری برتر ماشین در سال ۲۰۱۹

اگر تصمیم دارید باتری اتمی برای خودروی خود استفاده کنید، بهتر است تمام جوانب را در نظر بگیرید. نکته این است که باتری اتمی مانند هر باتری دیگری  باید از منبعی تامین شوند که ولتاژ مستقیم را بدون تغییر در جریان برق فراهم کند. ولتاژ  شارژ شده باید  تا 13.9-14.4 V باشد. علاوه بر این، شارژ دهی بالا در  این باتری ها  امکان پذیر نیست.

با توجه به این واقعیت که باتری های خودرو در هنگام سرمای هوا  به خوبی شارژ نمی شوند، توصیه می شود که در طول زمستان باتری را بپوشانید.

 

مزایای باتری های با هزینه نگهداری پایین( باتری هایی که نیاز به تعمیر و مراقبت کمی دارند) ، باتری اسیدی

– قیمت باتری هایی که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند کمتر از باتری های دیگر است.

–  امکان بررسی وضعیت صفحات و همچنین رنگ باتری اسیدی وجود دارد.  همچنین می توانید  سطح  چگالی الکترولیت را در باتری اسیدی بررسی کرده و در صورت نیاز، اقدامات لازم را  انجام دهید. از معایب باتری اسیدی برای افرادی که حوصله و زمان لازم برای نگهداری ، سرویس باتری اسیدی را ندارند همین بررسی مقدار سطح چگالی الکترولیت در باتری اسیدی است .

– اگر از طرز کار باتری ماشین  اطلاعات کافی داشته باشید، با مراقبت از  آن به طرز صحیح، شانس این را دارید که باتری شما عمر طولانی داشته باشد.

 

معایب باتری های با هزینه نگهداری پایین( باتری هایی که نیاز به تعمیر و مراقبت کمی دارند) ، باتری اسیدی

–  باتری سرب اسیدی غیر قابل تجزیه نیستند و در نتیجه، آب از داخل باتری اسیدی تبخیر می شود، به همین خاطر شما باید به طور منظم سطح الکترولیت را بررسی کنید.

خواندن  ۵ اصل خرید باتری ماشین با کیفیت

–  توصیه می شود که باتری اسیدی کاملا تخلیه شود زیرا ممکن است باعث کاهش عمر مفید باتری اسیدی شود.

–  شارژ باتری سرب اسیدی در مقایسه با باتری اتمی ( بدون نیاز به سرویس ) هنگامی که استفاده نمی شود،  سریع تر تمام می شود.

البته، همیشه این صاحب خودرو است که تصمیم می گیرد چه نوع باتری خریداری کند. ما معتقدیم که اگر در فکر خرید باتری برای خودروی جدید خود هستید بهتر است باتری بدون نیاز به سرویس خریداری کنید.  با این حال، اگر شما  مالک  ماشین دهه 90 یا اوایل 2000 هستید، بهتر است باتری خریداری کنید که کمی نیاز به تعمیر و نگهداری (باتری اسیدی ) دارد.

 

دسته‌بندی دانستنیهای باتری ماشین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
Call Now Button