دکتر باتری، فروش باتری ماشین در محل، پرداخت در محل.

چگونه عمر باتری ماشین را افزایش دهیم

بازدید: 948 بازدید

به منظور افزایش طول عمر باتری خودرو باید مجموعه ای از قوانین ساده پیروی کنید. اگر شما تمام قوانین را دنبال کنید، آخرین راه حلی که به آن فکر خواهید کرد خرید باتری ماشین جدید است .

قوانین ساده ای که به افزایش طول عمر باتری خودرو کمک میکند.

1. باتری ماشین باید همیشه تمیز باشد. شما باید با استفاده از یک مسواک غیر فلزی به طور منظم آن را تمیز کنید. شما همچنین باید حفره های تهویه را تمیز کنید. اگر این کار را نکنید، باطری ماشین شما سریع تخلیه می شود. شما باید سطح باتری ماشین را هر چند وقت یک بار از وجود چربی و خاک تمیز کنید . این کار را با کمک یک پارچه ای که در محلول آمونیاک 10 درصد خیس شده است انجام دهید یا یک پارچه تمیز که به محلول پاک کننده آغشته باشد انجام دهید . 

2. در صورت لزوم باید ترمینالهای باتری را چک کنید و آنها را سفت کنید. ممکن است سولفاته سفید در مناطقی که ترمینال های باتری خودرو به باتری وصل شده اند ایجاد شده باشد. سولفاته تاثیر بدی بر هدایت الکترود دارد. شما باید از این سولفاته سفید خلاص شوید. برای انجام این کار، از آب و سدیم یا مواد ضد زنگ استفاده کنید. اگر شما نیاز به قطع ترمینال باتری دارید، ابتدا با قطع ترمینال باطری منفی شروع کنید. هنگامی که ترمینال ها را را تمیز نمودید ، پس از خشک شدنشان باید آنها را به باتری خودرو خود وصل کنید.

3. مهم است که به طور مرتب بار و میزان الکترولیت در باتری خودرو خود را بررسی کنید. هر چند وقت یک بار ، باید درون باتری آب مقطر بریزید ( اگر باتری از نوع اسیدی بود ) ، به خصوص اگر آب و هوا گرم است. به منظور جلوگیری از خوردگی صفحات، صفحات باید همیشه غرق در الکترولیت باشند ؛ در غیر این صورت سریعا خراب میشوند .

4. در عین حال، باید به یاد داشته باشید که الکترولیت نباید بیش از حد در باتری باشد. بهترین مقدار زمانی است که سطح الکترولیت تا 0.79 اینچ بالاتر از لبه بالایی صفحات است. شما باید باتری ماشین را از آسیب هایی نظیر ضربه محافظت کنید. نکته این است که ضربه خوردن باتری ماشین ممکن است باعث نشت الکترولیت از باطری ماشین شود،نشت الکترولیت از باتری ماشین نه تنها به باتری ماشین آسیب میزند بلکه ممکن است به خورو هم آسیب برساند .

خواندن  عمر باتری ماشین چقدر است؟

 

5. در طول زمستان یک باطری ماشین موضوع افزایش بار است. اگر مسافتی که میخواهید طی کنید کوتاه است توصیه میشود از ماشین استفاده نکنید. همچنین توصیه می شود بیش از حد استارت نزنید زیرا عمر مفید باطری اتومبیل شما را کاهش می دهد. شما قبل از زمستان می توانید از باطری اتومبیلتان را صرف نظر از اینکه چه خودرویی است، شارژ کنید.

 

6.تخلیه کامل باتری ماشین ممنوع است. شما باید باتری ماشین را هر چند وقت یکبار بارگیری کنید و از تخلیه کل بار باتری جلوگیری کنید. اینکه هر چند وقت یکبار باید باتری ماشین را شارژ کنید بستگی به این دارد که از ماشین چگونه استفاده میکنید و شرایط ماشین از نظر آب و هوایی که در آن است ، مقدار مسافتی که روزانه طی میکند و تعداد دفعات استارت در یک روز کاری صاحب خودرو بستگی دارد.

7. اگر ماشین شما برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نگیرد، بهتر است باتری خودرو را از ماشین جدا کنید و از ماشین خارج کنید. با این حال، شما باید یک بار در هر 2-3 ماه یک بار باتری خودرو خود را با شارژر شارژ کنید. در طول زمستان، به شما توصیه می شود که باتری خودرو را در یک اتاق گرم نگه دارید. دمای اتاقی که باتری را در آن نگه میدارید باید بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد باشد. به یاد داشته باشید که اگر دمای محل نگهداری باتری ماشین کمتر از صفر باشد، ممکن است تأثیر منفی بر روی باتری ماشین داشته باشد.

 

خواندن  علت قطع شدن برق ماشین پشت آمپر

نکته : حتی باتری های مدرن ( باتری اتمی ) ماشین که گفته می شود نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند باید به به صورت ایمن نگهداری شوند. اگر موارد بالا را به درستی و با دقت انجام دهید عمر مفید باتری شما طولانی تر میشود و ماشینتان دچار کمترین مشکل میشود که منشا مشکل باتری ماشین باشد .

در مقالات بعدی نحوه شارژ  باتری ماشین با شارژر و نحوه شارژ باتری ماشین بدون شارژر را توضیح خواهم داد .

بهترین شیوه استفاده و نگهداری از باتری ماشین

قرار گرفتن در معرض گرمای بسیار بالا یکی از دلایل عمده خرابی باتری های ماشین است، زیرا الکترولیت باتری تحت دمای بسیار بالا تبخیر می شودو این امر باعث کاهش سطح موثر الکترولیت شده و در نهایت منجر به سولفاته شدن باتری ماشین می شود.میزان خوردگی توری های باتری با افزایش دما ، افزایش می یابد از طرف دیگر دمای بسیار پایین نیز منجربه خرابی باتری ماشین می شود.

 

شارژ باتری ماشین

اتومبیلی که باتری فلت داشته باشد را می توان با باتری ماشین دیگر جامپ استارت کرد و یا با شارژری که دارای پورت شارژ باشد شارژ کرد و پس از اینکه موتور ماشین مجددا به کار بیفتد به شارژ باتری ادامه داد.

 

خوردگی در باتری ماشین

خوردگی ها در ترمینال های باتری ماشین به دلیل مقاومت الکتریکی که ایجاد می کند از روشن شدن و استارت خوردن ماشین جلوگیری می کند.

 

سولفاته شدن صفحات باتری

سولفاته شدن باتری ماشین یعنی الکترودها با لایه سختی از اسید سولفات پوشیده شود که باتری ماشین را ضعیف می کند. سولفاته شدن معمولا زمانی اتفاق می افتد که باتری ماشین کاملا شارژ نشود و یا به صورت تخلیه شده باقی بماند. برای جلوگیری از آسیب دیدن باتری های ماشین سولفاته شده بهتر است به آرامی شارژ شوند.

خواندن  ۵ اصل خرید باتری ماشین با کیفیت

باتری های SLI برای اینکه میزان تخلیه شارژ زیادی داشته باشند طراحی نشده اند و این امر موجب کاهش طول عمر باتری ماشین می شود.

صفحات باتری های ماشین از اسید آنتیمونی  می باشد که مستلزم چک کردن مرتب آب و بالا بردن سطح آب باتری به جای آبی که تحت الکترولیز و تبخیر از بین رفته است، می باشد.

 

تفاوت باتری اتمی و  اسیدی

در طراحی های اخیر باتری ماشین و تغییراتی که در آلیاژ آن داده اند و این آلیاژ به کلسیم تبدیل شده است ، نتیجه این تغییر میزان آب از دست رفته کمتر شده است. باتری های ماشین جدید به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارند و  درپوش برای اضافه کردن آب باتری ندارند. این گونه باتری ها شامل الکترولیت بیشتر در بالای صفحات می باشند که برای افزایش طول عمر باتری ماشین مفید است.

دسته‌بندی دانستنیهای باتری ماشین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
Call Now Button