دکتر باتری، فروش باتری ماشین در محل، پرداخت در محل.

بررسی سطح آب مقطر را در باتری اسیدی ماشین

بازدید: 12,047 بازدید
  1. آیا در باتری های خودرو آب وجود دارد؟
  2. چقدر آب باید در  باتری خودرو باشد؟
  3. چگونه سطح آب باتری را بررسی کرده  و آب مقطر به آن اضافه کنیم؟

 

آب مقطر در باتری اتومبیل

اکثر صاحبان خودرو علاقه مند هستند بدانند که چرا باید  داخل باتری های خودرو آب مقطر باشد. سوال این است که آیا باید به طور مداوم از آب مصرف شده در باتری های خودرو  استفاده  کرد یا خیر و اینکه این کار چگونه انجام شده و مقدار آبی که باید اضافه کنیم چقدر است؟ اگر شما  به عنوان صاحب خودرو در مورد مایع الکتروشیمیایی  درون باطری خودرواطلاعات کافی دارید، بنابراین  پاسخ  تمام سوالات ذکر شده را می دانید. این مقاله برای افرادی که آشنایی زیادی با این مقوله ندارند، مفید خواهد بود.

 

آب مقطر چیست؟

آب مقطر مایعی است که در الکترولیت  و داخل باتری ماشین شما قرار دارد. این آب تضمین می کند که الکترولیت به اندازه کافی متراکم بوده  و باتری ماشین به درستی کار می کند. طبق استاندارد پذیرفته شده در سراسر جهان، الکترولیت باید حداقل 65 درصد، آب مقطر داشته باشد (بقیه اسید سولفوریک است). آب مقطر اجازه می دهد تا  باتری خودرو به درستی عمل کند.  بر خلاف آبی که هر روز  مصرف می کنیم، آب مقطر حاوی هیچ آلاینده ای نیست.

هرگز آب نوشیدنی به  باتری  اضافه نکنید زیرا  آلاینده های موجود در آب بر روی صفحات قرار می گیرند و باعث کاهش عمر مفید  باتری ماشین می شوند!

اگر آب مصرفی کافی در  باتری ماشین وجود نداشته باشد، اسید سولفوریک شروع به آسیب رساندن به صفحات کرده و در نتیجه  باعث آسیب رساندن به باتری خودرو خواهد شد.

باتری باید چه میزان آب داشته باشد؟

شما باید میزان آب مقطر باتری را  در فصل تابستان بررسی کنید.  در این فصل سال،  باتری خودرو شروع به گرم شدن می کند. در نتیجه، آب مقطر موجود در الکترولیت شروع به بخار شدن می کند. به این ترتیب، شما می توانید آب لازم را در جبران آب از دست رفته به آن اضافه کنید.

خواندن  با داغی باتری ماشین چکار کنیم ؟

باتری ماشین دارای چندین صفحه است که در الکترولیت قرار گرفته است. هنگامی که آب تبخیر می شود، برخی از قطعات در این صفحات به سطح می رسند. آن ها خشک شده و به همین دلیل احتمال آسیب رسانی به آن ها زیاد است.

به عبارت دیگر، زمانی که سطح الکترولیت کاهش پیدا می کند، لازم است که شما به باتری آب مقطر اضافه کنید. برخی از باتری ها دارای علائم خاصی هستند که زمان اضافه کردن آب مقطر را نشان می دهد.اگر باتری خودرو شما دارای  این نشانگر نباشد، شما می توانید سطح الکترولیت را با نگاه کردن به صفحات داخل آن کنترل کنید.

پیش از اضافه کردن آب مقطر به  باتری خودرو خود، بهتر است از  نوع باتری خودرو اطلاعاتی داشته باشید. به عنوان مثال در  باتری های اتمی شما مجبور نیستید آب مقطر به آن اضافه کنید زیرا این  قبیل باتری ها کاملا بسته هستند. هنگامی که این نوع باتری خنک می شود، قطره های آب بر روی دیواره های الکترولیت قرار می گیرد. تنها در باتری های قابل تعویض شما می توانید آب مقطر اضافه کنید.

چگونه سطح آب باتری را بررسی کرده  و آب مقطر به آن اضافه کنیم؟

قبل از اضافه کردن آب مقطر باید دقت کنید که  هیچ شکافی روی آن وجود نداشته باشد زیرا ممکن است آب از این ترک ها نشت کند.

 

قبل از اضافه کردن آب مقطر در باتری ماشین شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

– خرید آب مقطر

– پاک کردن گرد و غبار و خنک کردن باتری اتومبیل

خواندن  محاسبه تاریخ تولید باتری ماشین

–  دستکش لاستیکی تهیه کنید زیرا  اگر الکترولیت با پوست شما تماس داشته باشد، ممکن است باعث سوختگی شیمیایی  شود.

– اگر اولین بار است که این روش را انجام می دهید،  از قطع بودن  باتری اتومبیل مطمئن شوید.(برخی از صاحبان خودرو قبل از اضافه کردن آب، باتری را  از پایانه های آن  جدا نمی کنند)

– اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت اتاقی که در آن هستید، بالاتر از صفر باشد.

 

چگونه  به باتری خودرو آب مقطر اضافه کنیم؟

1. ابتدا گرد و غبار را از روی باتری اتومبیل خود پاک کرده  و آن را باز کنید.

2. سطح الکترولیت را بررسی کنید. بسیاری از باتری های خودرو دارای نشانگری برای تشخیص سطح الکترولیت هستند. اگر نشانه ای در باتری ماشین شما وجود نداشته باشد، با یک چراغ قوه داخل باتری را بررسی کنید. الکترولیت باید تمام  سطح باتری را پر کرده باشد. اگر سطح  آن پایین باشد،  باید آب مقطر اضافه کنید.

3. اگر دستگاه  دنسیتومتر در اختیار دارید می توانید از طریق آن چگالی الکترولیت را اندازه گیری کنید و مقدار لازمی آب مقطر اضافه کنید.  اما اگر این دستگاه را در اختیار ندارید، می توانید از یک سرنگ برای اضافه کردن آب مقطر استفاده کنید. به این ترتیب شما می توانید مطمئن باشید که آب بیشتری به باتری وارد نمی شود.

4. پس از اضافه کردن آب مقطر ، از باتری خودرو خود استفاده نکنید. کمی صبر کنید و اجازه دهید تا مایع اضافه شده با آب موجود در باتری کاملا ترکیب شود.

5. پیش از استفاده از باتری و  اتصال آن به ماشین خود، می توانید باتری خود را کمی شارژ کنید.

خواندن   تکنولوژی PUREFLOW

توجه: هیچ گرد و غباری  نباید داخل باتری خودرو باشد زیرا ممکن است باعث شکسته شدن  باتری خودرو شما شود.

شما می توانید باتری خودرو را باز کرده و این مراحل را انجام دهید اما در صورت نیاز و اعتبار گارانتی، شما می توانید با مرکز خدمات رسمی یا نمایندگی تماس  بگیرید تا این مراحل برای شما انجام شود.

دسته‌بندی دانستنیهای باتری ماشین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
Call Now Button